بستن پنجره
فرادرس - مجموعه آموزش‌های ویدئویی  مهندسی کامپیوتر - طراحی الگوریتم - ساختمان داده
بستن پنجره     از آخرین نوشته‌ها

»    مسابقه‌ی برنامه‌نویسی آنلاین 20 Quera

»    دوره‌ی طراحی و تحلیل الگوریتم دانشگاه استنفورد

»    مسأله‌ی انتخابات

بستن پنجره
وبگاه
این صفحه
اشتراک‌گذاری در LinkedIn     Cloob     اشتراک‌گذاری در Twitter
اشتراک‌گذاری در Facebook     ارسال با Telegram     Google Plus
بستن پنجره
وبگاه     این صفحه
اشتراک‌گذاری در LinkedIn     Cloob     اشتراک‌گذاری در Twitter     اشتراک‌گذاری در Facebook     ارسال با Telegram     Google Plus
مسأله‌ی Gholam's Simple Game - الگوریتمستان
الگوریتمستان
000.005.00
  »  

       

متن فارسی مسأله‌ی Gholam's Simple Game از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2010‌ منطقه‌ای سایت تهران

آنچه در این نوشته می‌خوانید:
   •  مسأله‌ی Gholam's Simple Game
       »  ورودی برنامه
       »  خروجی برنامه

کف اتاق خواب غلام با کاشی‌های سفید و زرد پوشیده شده است. گاهی که حوصله ندارد، روی یکی از کاشی‌ها می‌ایستد و در آن ردیف از کاشی‌ها قدم می‌زند. او ابتدا عدد $n$ را انتخاب می‌کند و تنها $n$ قدم حرکت می‌کند. اگر در حین حرکت به دیوار برسد، چرخیده و در جهات خلاف به حرکت خود ادامه می‌دهد. توجه داشته باشید که خود عمل چرخش گام حساب نمی‌شود. در حین قدم زدن (یک کاشی در هر قدم) او تعداد دفعاتی که پا روی کاشی زرد گذاشته را می‌شمارد.

    برای مثال، شکل زیر یک ردیف از کاشی‌های اتاق را نشان می‌دهد. رنگ کاشی‌های با حروف 'W' و 'Y' مشخص شده‌اند که به ترتیب به معنی رنگ سفید و زرد هستند. اگر اون از کاشی شماره‌ی 3 شروع کرده و تصمیم داشته باشد 7 قدم به سمت راست حرکت کند، در نهایت روی کاشی شماره‌ی 2 متوقف شده و 3 بار روی کاشی‌های زرد پا می‌گذارد.

      

مسأله‌ی Gholam's Simple Game

      

ورودی برنامه

  [بازگشت به فهرست]

ورودی برنامه شامل T ورودی مختلف مسأله است. سطر اول همین عدد T را مشخص می‌کند. هر ورودی شامل دو سطر است. در سطر اول دو عدد m و n است که به ترتیب تعداد کاشی‌ها در ردیف و تعداد قدم‌های مد نظر غلام برای حرکت را مشخص می‌کنند ($ 3 \leq m \leq 100 $ و $ 1 \leq n \leq 1000 $). در سطر دوم $m$ عدد صحیح بین 0 تا 3 می‌آید که رنگ کاشی‌ها را به ترتیب از چپ به راست مشخص می‌کنند. اگر عدد مربوط به کاشی 0 باشد به معنی زرد بودن کاشی است. سه عدد دیگر به معنی سفید بودن کاشی هستند. با این تفاوت که عدد 2 به معنی شروع حرکت غلام از آن کاشی رو به سمت راست و عدد 3 به معنی شروع حرکت غلام از آن کاشی رو به سمت چپ است. می‌توانید (بدیهی است!) فرض کنید همواره فقط یکی از دو عدد 2‌ و 3 فقط یک بار در این دنباله ظاهر می‌شود و غلام همواره از کاشی سفید حرکت خود را شروع می‌کند.

      

2

6  7

0  1  2  0  1  0

5  3

0  3  1  0  0

  

خروجی برنامه

  [بازگشت به فهرست]

به ازای هر ورودی، یک سطر در خروجی چاپ شود که تنها شامل تعداد دفعاتی است که غلام پا روی کاشی‌هایی با رنگ زرد گذاشته است.

3

1

  

Link: ACM-ICPC Live Archive, 5046 - Gholam's Simple Game


این نوشته آخرین بار در تاریخ یکشنبه، ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۶ مورد بازنویسی نگارشی قرار گرفته است.
نوشته‌های مرتبط
        متن فارسی مسأله‌ی Jolly Jumpers از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
        بررسی مسأله‌ی اعداد اردوش (Erdos Numbers) یا فاصله‌ی همکاری اردوش از سوالات آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی موجود در کتاب Programming Challenges و وبسایت UVa Online Judge
        متن فارسی مسأله‌ی The Trip از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
        بررسی مسأله‌ی حداکثر مجموع، از سوالات آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی
        متن فارسی مسأله‌ی 3n+1 Problem (حدس کولاتز یا حدس 3n+1) از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
        بررسی مسأله‌ی بشکه‌های آب (Water Barrels)، از سوالات مسابقات برنامه‌نویسی بیان
        متن فارسی مسأله‌ی Encrypted SMS از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2007 منطقه‌ای سایت تهران
        بررسی مسأله‌ی تاریخچه‌ی جدول (Grid History)، از سوالات مسابقات برنامه‌نویسی بیان
        بررسی مسأله‌ی انتخابات، از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2016 سایت تهران
        بررسی مسأله‌ی آسانسورها (Elevators)، از سوالات مسابقات برنامه‌نویسی ACM
پیوند کوتاه صفحه دسته‌بندی
امتیاز نوشته
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارسال پیام

نام: *  

پست الکترونیک:

وبگاه:

متن پیام: *

right 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 left

 


» امیر

جمعه، ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۶، ساعت ۲۱:۴۳
در مثال دوم تعداد قدم هارا 5 ذکر کرده اید در حالی که در وارد کردن شماره کاشی ها ، شماره 4 کاشی را ذکر کرده اید
من اشتباه میکنم یا روی مسئله اینگونه است ؟


شنبه، ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۶، ساعت ۲۳:۰۴
مسعود:
ممنون از تذکر. اصلاح شد.