الگوریتمستان

برنامه‌نویسی، طراحی الگوریتم و حل مسئله‌های الگوریتمی

 
در صورت ناخوانا بودن نوشته‌ها، از مرورگر دیگری استفاده کنید.
sync_with_stdio در زبان ++C - الگوریتمستان
الگوریتمستان
  »  

sync_with_stdio در زبان ++C

        نکته‌ای در مورد کارایی عملیات ورودی و خروجی در زبان برنامه‌نویسی ++C و عملکرد تابع sync_with_stdio

زبان برنامه‌نویسی ++C علاوه بر ابزارهایی مثل cin و cout برای عملیات I/O، توابعی مثل scanf و printf رو هم برای همین کارها از زبان برنامه‌نویسی C به ارث برده. هر کدوم از این دو دسته مزایایی دارن که ممکنه بخوایم از هر دو در برنامه‌نویسی استفاده کنیم. مثلا printf فرمت‌بندی خروجی راحت‌تری نسبت به cout داره. اما برای کاربری‌های عادی استفاده از cout پیچیده‌گی کمتری داره.

در حالت عادی بافرهای اطلاعاتی این دو دسته با هماهنگ هستن. یعنی استفاده‌ی همزمان و متوالی از این دو دسته، ترتیب ورودی یا خروجی رو به هم نمی‌زنه و دستورات به همون ترتیبی که در برنامه اومده اجرا و بافر در صورت نیاز خالی یا پر می‌شه. این خاصیت به صورت پیش‌فرض فعال هست و باعث می‌شه عملیات اشیاء ورودی و خروجی ++C کند عمل کنن.

زمانی که برای مسابقات برنامه‌نویسی کد می‌نویسیم، ممکنه سنگین بودن ناچیز این عملیات در نهایت کار دستمون بده و زمان کم بیاریم. در چنین حالتی بهتره از توابع زبان C استفاده کنیم. اما اگه راحتی cin و cout رو ترجیح می‌دیم، باید تابع  ios_base::sync_with_stdio رو با پارامتر false اول برنامه فراخوانی کنیم تا سرعتی حتی بهتر از scanf و printf داشته باشیم. فقط باید توجه کنیم که دیگه اصلا از این دست توابع متعلق به زبان C استفاده نکنیم. چون از دو بافر جدا استفاده می‌کنن و ممکنه ترتیب عملیات اونطور که مد نظر ما باشه انجام نگیره.

به اشتراک‌گذاری نوشته
اشتراک‌گذاری در LinkedIn     Cloob     اشتراک‌گذاری در Twitter     اشتراک‌گذاری در Facebook     ارسال با Telegram     Google Plus
برچسب‌ها
امتیاز نوشته
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نام: *  

پست الکترونیک:

وبگاه:

متن پیام: *

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

 


الگوریتمستان در تلگرام

   

   

پیوند کوتاه: عمر نوشته:  ۶۹۱ روز
تعداد بازدید:  ۹۳۶ بازدید
تعداد امتیاز:  ۰ امتیاز
میانگین امتیاز:  ۰.۰۰  از  ۵.۰۰
»  بازی Lights Out و ریاضیات دوست داشتنی
        حل بازی Lights Out با ریاضیات دوست داشتنی
»  نکته‌ای در مورد کلاس‌ها و مجموعه‌ها در ++C
        بررسی روش تعریف کلاس برای قابلیت استفاده از ظرف‌های مجموعه (set و unordered_set) در زبان برنامه‌نویسی ++C
»  سوال Free Ticket
        راهنمای حل سوال Free ticket، از سوالات المپیاد ملی کامپیوتر هندوستان
»  نکته‌ای در محاسبه‌ی زمان اجرای کد
        در مورد تفاوت توابع clock و time در زبان برنامه‌نویسی ++C برای محاسبه‌ی زمان اجرای برنامه
»  ابزار VJudge
        معرفی وب‌سایت Virtual Judge برای برگزاری مجازی مسابقه‌ی برنامه‌نویسی به سبک مسابقات ACM-ICPC
»  هدر فایل bits/stdc++.h
        معرفی هدرفایل bits/stdc++.h برای کاهش زمان آماده شدن کد مسابقات برنامه‌نویسی
»  نکته‌ای از مسأله‌ی Graphical Editor
        استفاده از stringstream در حل سوالات مسابفات برنامه‌نویسی با زبان برنامه‌نویسی ++C
»  ابزار UVA Toolkit
        معرفی وب‌سایت UVA Toolkit برای کمک به حل سوالات برنامه‌نویسی UVA Online Judge
»  نکته‌ای از مسأله‌ی LC-Display
        نکته‌ای در باب روش ذخیره کردن ورودی یک مسأله
»  تابع popen
        روش اجرای برنامه‌ای دیگر داخل کد ++C و استفاده از خروجی آن
»  ظرف‌ها در ++C
        معرفی انواع ظرف‌ها (نگهدارنده‌ها - containers) در زبان برنامه‌نویسی ++C
»  سینوس و کسینوس را قورت بده
        محاسبه‌ی جدولی سینوس و کسینوس زوایای مشهور
»  نکته‌ای در استفاده از map
        نکته‌ای در مورد استفاده از ساختمان داده‌ی map با مثالی به زبان برنامه‌نویسی ++C
»  بازی مین‌روب
        بازنشر یک یادداشت قدیمی