الگوریتمستان

برنامه‌نویسی، طراحی الگوریتم و حل مسئله‌های الگوریتمی

 
در صورت ناخوانا بودن نوشته‌ها، از مرورگر دیگری استفاده کنید.
نکته‌ای در محاسبه‌ی زمان اجرای کد - الگوریتمستان
الگوریتمستان
  »  

نکته‌ای در محاسبه‌ی زمان اجرای کد

        در مورد تفاوت توابع clock و time در زبان برنامه‌نویسی ++C برای محاسبه‌ی زمان اجرای برنامه

برای محاسبه‌ی زمان اجرای کد در ++C می‌شه از دو تابع clock یا time استفاده کرد. تابع clock، تعداد کلاک‌های در اختیار برنامه از CPU تا اون لحظه رو برمی‌گردونه که با تقسیم بر CLOCKS_PER_SEC به ثانیه تبدیل می‌شه. تابع time، زمان سیستم رو بر حسب ثانیه برمی‌گردونه. پس می‌شه از اختلاف دو clock و تقسیم اون بر CLOCKS_PER_SEC یا اختلاف دو time مدت زمان اجرای قطعه کد رو به دست آورد.

استفاده از این دو تابع دو تا فرق داره. اول اینکه با clock امکان محاسبه‌ی مقادیر کمتر از ثانیه هم وجود داره و مثلا عدد 0.5 یعنی 500 میلی‌ثانیه. در حالی که با time امکان محاسبه‌ی کمتر از ثانیه وجود نداره. دوم، clock تعداد کلاک‌های در اختیار برنامه از CPU رو نشون می‌ده. بنابراین برای برنامه‌ها با پردازش موازی، اختلاف نقطه‌ی شروع و پایان با این تابع، لزوما به معنی مدت زمان اجرا نیست و متناسب با تعداد پردازش‌های موازی ممکنه چند برابر بیشتر باشه. چون که چند هسته همزمان کلاک در اختیار برنامه قرار دادن.

به اشتراک‌گذاری نوشته
اشتراک‌گذاری در LinkedIn     Cloob     اشتراک‌گذاری در Twitter     اشتراک‌گذاری در Facebook     ارسال با Telegram     Google Plus
برچسب‌ها
امتیاز نوشته
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نام: *  

پست الکترونیک:

وبگاه:

متن پیام: *

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

 


الگوریتمستان در تلگرام

   

   

پیوند کوتاه: عمر نوشته:  ۷۴۸ روز
تعداد بازدید:  ۲۱۶۳ بازدید
تعداد امتیاز:  ۲ امتیاز
میانگین امتیاز:  ۱.۵۰  از  ۵.۰۰
»  بازی Lights Out و ریاضیات دوست داشتنی
        حل بازی Lights Out با ریاضیات دوست داشتنی
»  نکته‌ای در مورد کلاس‌ها و مجموعه‌ها در ++C
        بررسی روش تعریف کلاس برای قابلیت استفاده از ظرف‌های مجموعه (set و unordered_set) در زبان برنامه‌نویسی ++C
»  سوال Free Ticket
        راهنمای حل سوال Free ticket، از سوالات المپیاد ملی کامپیوتر هندوستان
»  sync_with_stdio در زبان ++C
        نکته‌ای در مورد کارایی عملیات ورودی و خروجی در زبان برنامه‌نویسی ++C و عملکرد تابع sync_with_stdio
»  ابزار VJudge
        معرفی وب‌سایت Virtual Judge برای برگزاری مجازی مسابقه‌ی برنامه‌نویسی به سبک مسابقات ACM-ICPC
»  هدر فایل bits/stdc++.h
        معرفی هدرفایل bits/stdc++.h برای کاهش زمان آماده شدن کد مسابقات برنامه‌نویسی
»  نکته‌ای از مسأله‌ی Graphical Editor
        استفاده از stringstream در حل سوالات مسابفات برنامه‌نویسی با زبان برنامه‌نویسی ++C
»  ابزار UVA Toolkit
        معرفی وب‌سایت UVA Toolkit برای کمک به حل سوالات برنامه‌نویسی UVA Online Judge
»  نکته‌ای از مسأله‌ی LC-Display
        نکته‌ای در باب روش ذخیره کردن ورودی یک مسأله
»  تابع popen
        روش اجرای برنامه‌ای دیگر داخل کد ++C و استفاده از خروجی آن
»  ظرف‌ها در ++C
        معرفی انواع ظرف‌ها (نگهدارنده‌ها - containers) در زبان برنامه‌نویسی ++C
»  سینوس و کسینوس را قورت بده
        محاسبه‌ی جدولی سینوس و کسینوس زوایای مشهور
»  نکته‌ای در استفاده از map
        نکته‌ای در مورد استفاده از ساختمان داده‌ی map با مثالی به زبان برنامه‌نویسی ++C
»  بازی مین‌روب
        بازنشر یک یادداشت قدیمی