الگوریتمستان

برنامه‌نویسی، طراحی الگوریتم و حل مسئله‌های الگوریتمی

 
در صورت ناخوانا بودن نوشته‌ها، از مرورگر دیگری استفاده کنید.
بازی مین‌روب - الگوریتمستان
الگوریتمستان
  »  

بازی مین‌روب

        بازنشر یک یادداشت قدیمی

«

تعطیلات عید به این فکر افتادم که اگه حس درس و کار نداشتم، اوقات بیکاریم رو با کدنویسی کارای متفرقه بگذرونم، که هم وقتم بیخود تلف نشه، و هم چیزای جدید یاد بگیرم. اولین ایده هم نوشتن بازی‌های فکری بود. چند تا بازی فکری مشهور و غیرمشهور رو واسه خودم لیست کردم و بالاخره برای گام اول مین‌روب یا همون Minesweeper رو انتخاب کردم.

مشکلی که من با Minesweeperهای فعلی دارم اینه که بعد از کلی زحمت و پیدا کردن اکثر مین‌ها، سر یه انتخاب اشتباه کل بازی تموم می‌شه. واسه همین خودم دست به کار شدم و بازی رو از نو ساختم و این بار قوانین بازی رو کمی تغییر دادم. البته اطلاع ندارم که قبلا این کار انجام شده یا نه.

قانون بازی جدید از این قراره که وقتی یه مین منفجر می‌شه، بازی تموم نمی‌شه. بلکه اون مین و همه مین‌های همسایه منفجر می‌شن. آخر بازی هر چند تا مین سالمی که کشف شده باشن، امتیاز بازیکن محسوب می‌شن.

نوشتن این بازی رو جمعه هفته قبل شروع کردم و تا می‌شده سعی کردم خطایی نداشته باشه. اما به هر حال هنوز جای کار زیادی داره و می‌شه بهترش کرد. منتظر شنیدن نظرات (فنی، قوانین، ظاهر و ...)، و همینطور گزارش نقص‌های احتمالی بازی هستم.

    

بازی مین‌روب

    

توجه: اجرای این بازی نیاز به نصب Microsoft .Net Framework 3.5 داره که معمولا در ویندوزهای Vista و بالاتر به صورت پیش‌فرض موجوده.

ارتقا نوشت اول: بعد از انتشار نسخه 1.0 این بازی و بررسی بیشتر خودم و سایر دوستان، نسخه اصلاح شده 1.1 این بازی آماده شد. باز هم منتظر شنیدن نظرات و انتقادات و پیشنهادات و گزارش نقص‌های احتمالی هستم.

    

دانلود بازی مین‌روب نسخه 1.1

+ جمعه، ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۰، ساعت ۱۶:۵۸

»

به اشتراک‌گذاری نوشته
اشتراک‌گذاری در LinkedIn     Cloob     اشتراک‌گذاری در Twitter     اشتراک‌گذاری در Facebook     ارسال با Telegram     Google Plus
برچسب‌ها
       
امتیاز نوشته
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نام: *  

پست الکترونیک:

وبگاه:

متن پیام: *

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

 


• r.alyari
پنجشنبه، ۱ بهمن ماه ۱۳۹۴، ساعت ۱۵:۰۷

برم ببینم میتونم خطا متا ازش پیدا کنم یا نه03


یکشنبه، ۶ تیر ماه ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۵۹

یکـــی از دغدغه های منم بود . که توسط شمــــا حل شد .

خیـــلی ممنون 060612


• فاطمه
دوشنبه، ۱ خرداد ماه ۱۳۹۶، ساعت ۱۹:۵۹

ایول ممنون من یکی که خیلی خوشحال شدم  که اون آخر آخرایه بازی یهو همچی خراب نمیشه1201


الگوریتمستان در تلگرام

   

   

پیوند کوتاه: عمر نوشته:  ۱۰۴۴ روز
تعداد بازدید:  ۸۱۹۳ بازدید
تعداد امتیاز:  ۴ امتیاز
میانگین امتیاز:  ۵.۰۰  از  ۵.۰۰
»  بازی Lights Out و ریاضیات دوست داشتنی
        حل بازی Lights Out با ریاضیات دوست داشتنی
»  نکته‌ای در مورد کلاس‌ها و مجموعه‌ها در ++C
        بررسی روش تعریف کلاس برای قابلیت استفاده از ظرف‌های مجموعه (set و unordered_set) در زبان برنامه‌نویسی ++C
»  سوال Free Ticket
        راهنمای حل سوال Free ticket، از سوالات المپیاد ملی کامپیوتر هندوستان
»  sync_with_stdio در زبان ++C
        نکته‌ای در مورد کارایی عملیات ورودی و خروجی در زبان برنامه‌نویسی ++C و عملکرد تابع sync_with_stdio
»  نکته‌ای در محاسبه‌ی زمان اجرای کد
        در مورد تفاوت توابع clock و time در زبان برنامه‌نویسی ++C برای محاسبه‌ی زمان اجرای برنامه
»  ابزار VJudge
        معرفی وب‌سایت Virtual Judge برای برگزاری مجازی مسابقه‌ی برنامه‌نویسی به سبک مسابقات ACM-ICPC
»  هدر فایل bits/stdc++.h
        معرفی هدرفایل bits/stdc++.h برای کاهش زمان آماده شدن کد مسابقات برنامه‌نویسی
»  نکته‌ای از مسأله‌ی Graphical Editor
        استفاده از stringstream در حل سوالات مسابفات برنامه‌نویسی با زبان برنامه‌نویسی ++C
»  ابزار UVA Toolkit
        معرفی وب‌سایت UVA Toolkit برای کمک به حل سوالات برنامه‌نویسی UVA Online Judge
»  نکته‌ای از مسأله‌ی LC-Display
        نکته‌ای در باب روش ذخیره کردن ورودی یک مسأله
»  تابع popen
        روش اجرای برنامه‌ای دیگر داخل کد ++C و استفاده از خروجی آن
»  سینوس و کسینوس را قورت بده
        محاسبه‌ی جدولی سینوس و کسینوس زوایای مشهور
»  نکته‌ای در استفاده از map
        نکته‌ای در مورد استفاده از ساختمان داده‌ی map با مثالی به زبان برنامه‌نویسی ++C
»  محاسبه‌ی فاکتوریل اعداد بزرگ
        چطور شاخ غول فاکتوریل را بشکنیم