الگوریتمستان

برنامه‌نویسی، طراحی الگوریتم و حل مسئله‌های الگوریتمی

 
در صورت ناخوانا بودن نوشته‌ها، از مرورگر دیگری استفاده کنید.
نوشته‌ها با برچسب مسابقات برنامه‌نویسی نوشته‌ها با برچسب مسابقات برنامه‌نویسی - الگوریتمستان الگوریتمستان الگوریتمستان
نوشته‌ها با برچسب «

مسابقات برنامه‌نویسی

»

مسئله

ماتریس مربعی با ابعاد $N$ در $N$ و درایه‌هایی از اعداد صحیح موجود است. منظور از زیرماتریس بیشینه، زیرماتریسی از ماتریس مفروض است که مجموع عناصر آن بزرگتر یا مساوی مجموع عناصر هر زیرماتریس دیگر آن است.

به عنوان مثال، برای ماتریس زیر:

  

\[ \begin{matrix} 0 & -2 & -7 & 0 \\ 9 & 2 & -6 & 2 \\ -4 & 1 & -4 & 1 \\ -1 & 8 & 0 & -2 \end{matrix} \]

  

زیرماتریس بیشینه به این ترتیب خواهد بود:

ادامه ...

مسئله

یک چراغ راهنمایی در مسیر گردش از بزرگراه به یک مرکز فروش بزرگ تعبیه شده است. عملکرد این چراغ به گونه‌ای است که در هر دقیقه حداکثر k خودرو امکان گردش از بزرگراه به سمت مسیر مرکز را دارند. در پایان هفته شهروندان بیشتری برای خرید به این مرکز مراجعه می‌کنند که باعث بالا رفتن حجم ترافیک می‌شود. مدیران مرکز سفارش نصب دوربین ویژه‌ای در نزدیکی آن محل را داده‌اند که امکان شمارش تعداد خودروهای وارد شده از سمت شهر به محل گردش به مرکز فروش را دارد.

عملکرد دوربین از n دقیقه‌ی قبل آغاز شده است. شما باید با توجه به اطلاعات ارسال شده از طریق این دوربین، تعداد خودروهایی را که در حال حاضر پشت چراغ راهنمایی متوقف شده‌اند محاسبه کنید.

ادامه ...

مسئله

تابع بازگشتی (F(n با تعریف زیر مفروض است:

  

\[ F(n)= \left\{\begin{matrix} n \% 10 & & & if \; (n\%10) > 0\\ 0 & & & if \; n = 0 \\ F(n/10) & & & Otherwise \end{matrix}\right. \]

  

تابع (S(p, q به این صورت تعریف شده است:

  

\[ S(p,q)=\sum_{i=p}^{q} F(i) \]

  

مقدار (S(p, q را به ازای مقادیر ورودی p و q محاسبه کنید.

ادامه ...

مسئله

یکی از تیم‌های لیگ برتر فوتبال (جام خلیج فارس) امسال نتایج خیلی بدی گرفته است. هیئت مدیره‌ی باشگاه برای اخراج مربی تحت فشار هستند. اما این مربی از سوی طرفداران تیم به عنوان یک قهرمان محبوب حمایت می‌شود. به همین دلیل تصمیم می‌گیرند یک فرصت دیگر به مربی بدهند. سخنگوی باشگاه به رسانه‌ها اعلام می‌کند که هیئت مدیره‌ی باشگاه تنها زمانی از مربی حمایت می‌کنند که بتواند در 5 بازی آینده 11 امتیاز برای تیمشان کسب کند. مربی می‌خواهد بداند چقدر احتمال دارد به این موفقیت دست پیدا کند و از شما کمک می‌خواهد.فرض کنید احتمال کسب برد، باخت و تساوی در مسابقه‌های بعدی از روی مسابقات انجام شده تا به حال به دست می‌آید. به عنوان مثال اگر این تیم از 10 بازی انجام داده‌ی قبلی 3 برد داشته باشد، احتمال برد در آینده 30% خواهد بود.

ادامه ...

الگوریتمستان در تلگرام

   

 

پیوند کوتاه:
»  مسئله‌ی What Base Is This
متن فارسی مسئله‌ی شماره‌ی 343 از UVa Online Judge، ار سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی
»  ویدئوهای آموزشی کلاس Programming Challenges
ویدئوهای آموزشی کلاس Programming Challenges شامل مباحث الگوریتم‌ها، ساختمان داده‌ها و ریاضیات محاسباتی برای آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی
»  ابزار UVA Toolkit
معرفی وب‌سایت UVA Toolkit برای کمک به حل سوالات برنامه‌نویسی UVA Online Judge
»  کتاب Concrete Mathematics
معرفی کتاب Concrete Mathematics برای علاقه‌مندان حل سوالات الگوریتمی و شرکت‌کنندگان مسابقات برنامه‌نویسی با قابلیت دانلود
»  کتاب چالش‌های برنامه‌نویسی
معرفی کتاب Programming Challenges برای علاقه‌مندان حل سوالات الگوریتمی و شرکت‌کنندگان مسابقات برنامه‌نویسی با قابلیت دانلود کتاب، فایل‌های صوتی، تصویری و اسلایدهای کلاس درس نویسنده
»  کتاب هنر مسابقات برنامه‌نویسی
معرفی کتاب Art of Programming Contest برای علاقه‌مندان حل سوالات الگوریتمی و شرکت‌کنندگان مسابقات برنامه‌نویسی با قابلیت دانلود نسخه‌ی الکترونیکی
برچسب‌ها
#آمادگی مسابقه برنامه‌نویسی #مسئله‌های الگوریتمی #الگوریتم‌های عقبگرد #تمرین مسابقه برنامه‌نویسی #آموزش طراحی الگوریتم #ترجمه فارسی سوالات کتاب Programming Challenges #آموزش ساختمان داده‌ها #تکنیک‌های طراحی الگوریتم #ترجمه‌ی فارسی سوالات ACM #حل سوالات ACM-ICPC #الگوریتم‌های برنامه‌نویسی پویا #گراف #آموزش برنامه‌نویسی ++C #برنامه‌نویسی #ترجمه‌ی فارسی سوالات UVa Online Judge #برنامه‌نویسی ++C #مسئله‌ی کوله‌پشتی #کتاب الکترونیکی #تمرین طراحی الگوریتم #صف #نمونه سوالات مسابقه برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های حریصانه #الگوریتم فلوید-وارشال #مسأله‌های برنامه‌نویسی #حل سوالات Timus Online Judge #مسئله‌های برنامه‌نویسی #ویدئوی آموزشی #الگوریتم‌های تقسیم و غلبه #الگوریتم‌های بازگشتی #کتاب الگوریتم #ماتریس #ساختمان داده #مسابقات برنامه‌نویسی ACM #نمونه سوال فارسی مسابقه‌ی ACM #مسابقات برنامه‌نویسی #دانلود کتاب #الگوریتم #الگوریتم‌های گراف #مسابقه برنامه نویسی #کتاب مسابقات برنامه‌نویسی #مسابقه برنامه‌نویسی #نمونه سوال فارسی مسابقات ACM #تمرین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام #الگوریتم‌های کوتاهترین مسیر #الگوریتم‌های مرتب‌سازی #درخت‌ها #درخت پوشا #جستجوی اول سطح #سوالات مسابقات ACM-ICPC #حل سوالات UVa Online Judge #کتابخانه قالب استاندارد ++C #سوالات مسابقات برنامه‌نویسی بیان #نکات برنامه‌نویسی #معرفی وب‌سایت #سوالات برنامه‌نویسی #منبع آموزشی #وبلاگ #ترجمه‌ی فارسی سوالات برنامه‌نویسی #محاسبات ریاضی #تمرین المپیاد کامپیوتر #مسأله‌های الگوریتمی #جستجوی اول عمق #الگوریتم‌های مسیریابی #آمادگی مسابقه ACM #حل مسئله‌‌ی الگوریتمی #آمادگی المپیاد کامپیوتر #آموزش الگوریتم #سوالات UVa Online Judge #نمونه سوال مسابقه ACM #حل سوالات مسابقات برنامه‌نویسی #نمونه سوال فارسی مسابقات برنامه‌نویسی #الگوریتم دایکسترا #پیمایش گراف #سوالات چالشی برنامه‌نویسی