آنچه در این نوشته می‌خوانید:
   •  مسئله‌ی Gholam's Simple Game
       »  ورودی برنامه
       »  خروجی برنامه

کف اتاق خواب غلام با کاشی‌های سفید و زرد پوشیده شده است. گاهی که حوصله ندارد، روی یکی از کاشی‌ها می‌ایستد و در آن ردیف از کاشی‌ها قدم می‌زند. او ابتدا عدد $n$ را انتخاب می‌کند و تنها $n$ قدم حرکت می‌کند. اگر در حین حرکت به دیوار برسد، چرخیده و در جهت خلاف به حرکت خود ادامه می‌دهد. توجه داشته باشید که خود عمل چرخش گام حساب نمی‌شود. در حین قدم زدن (یک کاشی در هر قدم) او تعداد دفعاتی که پا روی کاشی زرد گذاشته را می‌شمارد.

برای مثال، شکل زیر یک ردیف از کاشی‌های اتاق را نشان می‌دهد. رنگ کاشی‌ها با حروف 'W' و 'Y' مشخص شده‌اند که به ترتیب به معنی رنگ سفید و زرد هستند. اگر او از کاشی شماره‌ی 3 شروع کرده و تصمیم داشته باشد 7 قدم به سمت راست حرکت کند، در نهایت روی کاشی شماره‌ی 2 متوقف شده و 3 بار روی کاشی‌های زرد پا می‌گذارد.

  

مسئله‌ی Gholam's Simple Game

  

ورودی برنامه

  [برگرد بالا]

ورودی برنامه شامل T ورودی مختلف مسئله است. سطر اول همین عدد T را مشخص می‌کند. هر ورودی شامل دو سطر است. در سطر اول دو عدد m و n است که به ترتیب تعداد کاشی‌ها در ردیف و تعداد قدم‌های مد نظر غلام برای حرکت را مشخص می‌کنند ($ 3 \leq m \leq 100 $ و $ 1 \leq n \leq 1000 $). در سطر دوم $m$ عدد صحیح بین 0 تا 3 می‌آید که رنگ کاشی‌ها را به ترتیب از چپ به راست مشخص می‌کنند. اگر عدد مربوط به کاشی 0 باشد به معنی زرد بودن کاشی است. سه عدد دیگر به معنی سفید بودن کاشی هستند. با این تفاوت که عدد 2 به معنی شروع حرکت غلام از آن کاشی رو به سمت راست و عدد 3 به معنی شروع حرکت غلام از آن کاشی رو به سمت چپ است. می‌توانید (بدیهی است!) فرض کنید همواره فقط یکی از دو عدد 2‌ و 3 فقط یک بار در این دنباله ظاهر می‌شود و غلام همواره از کاشی سفید حرکت خود را شروع می‌کند.

  

2

6  7

0  1  2  0  1  0

5  3

0  3  1  0  0

  

خروجی برنامه

  [برگرد بالا]

به ازای هر ورودی، یک سطر در خروجی چاپ شود که تنها شامل تعداد دفعاتی است که غلام پا روی کاشی‌هایی با رنگ زرد گذاشته است.

3

1

  

Link: ACM-ICPC Live Archive, 5046 - Gholam's Simple Game

مسعود اقدسی‌فام

مسعود اقدسی‌فام هستم.

یک معلم علاقه‌مند به تحقیق، تدریس و نوشتن در حوزه‌های برنامه‌نویسی، الگوریتم و حل مسئله :)

algs.ir/splive5046     اشتراک‌گذاری در LinkedIn     اشتراک‌گذاری در Twitter     ارسال با Telegram
نوشته‌ها از این دست
       ✦   مسئله‌ی Jolly Jumpers
آخرین نوشته‌ها
       ✦   الگوریتم آنلاین
       ✦   ابزار CodinGame
بازدید نوشته
          ۲۴ ساعت گذشته:  ۴ بازدید
          ۳۰ روز گذشته:  ۳۴ بازدید
          کل: ۱۳۶۰ بازدید
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نام: *  

پست الکترونیک:

متن پیام: *  

01 02 06 07 08 09 10 11 12 13 14

• امیر
جمعه، ۱۸ فروردین ماه ۱۳۹۶، ساعت ۲۱:۴۳

در مثال دوم تعداد قدم هارا 5 ذکر کرده اید در حالی که در وارد کردن شماره کاشی ها ، شماره 4 کاشی را ذکر کرده اید

من اشتباه میکنم یا روی مسئله اینگونه است ؟

شنبه، ۱۹ فروردین ماه ۱۳۹۶، ساعت ۲۳:۰۴
مسعود اقدسی‌فام

ممنون از تذکر. اصلاح شد.