مسئله‌ی Turn the Lights Off - الگوریتمستان
الگوریتمستان
000.005.00
  »  

       

متن فارسی و روش حل مسئله‌ی Turn the Lights Off از سوالات وبسایت UVa Online Judge

آنچه در این نوشته می‌خوانید:
   •  مسئله‌ی Turn the Lights Off
       »  مسئله
       »  ورودی برنامه
       »  خروجی برنامه
       »  حل مسئله

مسئله

  [بازگشت به فهرست]

    صفحه‌ای مشبک با ابعاد 10 در 10 وجود دارد که هر خانه شامل یک لامپ و یک کلید برای روشن یا خاموش کردن لامپ است. اما این کلیدها رفتار عادی ندارند و فشار دادن هر کدام، نه تنها لامپ همان خانه که لامپ خانه‌های بالا، پایین، راست و چپ آن خانه را - در صورت وجود - تغییر وضعیت می‌دهد.

    به عنوان نمونه به مثال‌های زیر توجه کنید که بخشی از شبکه است و کلید وسط فشار داده می‌شود. در این مثال‌ها منظور از O روشن بودن لامپ و #‌ خاموش بودن آن است و کلید وسط فشار داده می‌شود.

      

مسئله‌ی Turn the Lights Off

      

    از آنجا که ما در زمین زندگی می‌کنیم و بقای آن برایمان مهم است، وظیفه داریم در حفظ آن بکوشیم. دوست شما که علاقه‌مند به کاهش مصرف انرژی است، در کار کردن با چنین صفحه‌ای مشکل دارد و از شما می‌خواهد برنامه‌ای بنویسید که با در اختیار داشتن وضعیت لامپ‌های شبکه مشخص کند آیا امکان خاموش کردن تمامی لامپ‌ها وجود دارد یا نه.

      

ورودی برنامه

  [بازگشت به فهرست]

ورودی برنامه شامل چندین دسته ورودی مسئله است. هر دسته با یک کلمه به عنوان نام مسئله شروع شده و در ادامه 10‌ سطر شامل 10 کاراکتر 'O' یا '#' می‌آید که وضعیت روشن یا خاموش بودن لامپ‌های شبکه را مشخص می‌کنند. انتهای ورودی با کلمه‌ی end به عنوان نام مسئله مشخص می‌شود.

      

all_off

##########

##########

##########

##########

##########

##########

##########

##########

##########

##########

all_on

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

simple

#O########

OOO#######

#O########

####OO####

###O##O###

####OO####

##########

########O#

#######OOO

########O#

end

       

خروجی برنامه

  [بازگشت به فهرست]

به ازای هر ورودی یک خط در خروجی چاپ می‌شود که شامل نام مسئله‌ی ورودی، یک کاراکتر فاصله و در ادامه تعداد دفعات فشار دادن کلیدها برای خاموش کردن لامپ‌های کل صفحه است. اگر خاموش کردن کل لامپ‌ها ممکن نیست یا نیاز به بیش از 100 بار فشار دادن کلید‌ها است، عدد 1- به جای تعداد چاپ شود.

      

all_off 0

all_on 44

simple 4

 

Link: UVa Online Judge, 10309 - Turn the Lights Off

  

حل مسئله

  [بازگشت به فهرست]

بازی Lights Out یک بازی مشابه متن سوال است که در ابعاد 5 در 5 انجام می‌شود و از روش حل آن برای حل این مسئله نیز می‌توان استفاده کرد. توضیح فارسی روش حل این بازی را در این پیوند بخوانید.


نوشته‌های مرتبط
        بررسی مسئله‌ی حداکثر مجموع، از سوالات آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی
        متن فارسی مسئله‌ی 3n+1 Problem (حدس کولاتز یا حدس 3n+1) از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
        معرفی کتاب Competitive Programmer's Handbook (راهنمای برنامه‌نویسان رقابتی) برای علاقه‌مندان به مباحث الگوریتم‌ها و شرکت‌کنندگان در مسابقات برنامه‌نویسی با امکان دانلود
        متن فارسی مسئله‌ی Encrypted SMS از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2007 منطقه‌ای سایت تهران
        متن فارسی مسئله‌ی Jolly Jumpers از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
        متن فارسی مسئله‌ی Gholam's Simple Game از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2010‌ منطقه‌ای سایت تهران
        مستندات دوره‌ی Introduction to Programming Contests دانشگاه استنفورد با موضوع ریاضیات، ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌های مورد نیاز برای شرکت در مسابقات برنامه‌نویسی
        راه حل سوالات مسابقه‌ی جهانی ACM-ICPC 2016
        متن فارسی مسئله‌ی The Trip از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
        متن فارسی مسئله‌ی شماره‌ی 343 از UVa Online Judge، ار سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی
پیوند کوتاه صفحه دسته‌بندی
امتیاز نوشته
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ارسال پیام

نام: *  

پست الکترونیک:

وبگاه:

متن پیام: *