الگوریتمستان

برنامه‌نویسی، طراحی الگوریتم و حل مسئله‌های الگوریتمی

 
در صورت ناخوانا بودن نوشته‌ها، از مرورگر دیگری استفاده کنید.
مسئله‌ی Turn the Lights Off - الگوریتمستان
الگوریتمستان
  »  

مسئله‌ی Turn the Lights Off

        متن فارسی و روش حل مسئله‌ی Turn the Lights Off از سوالات وبسایت UVa Online Judge
آنچه در این نوشته می‌خوانید:
   •  مسئله‌ی Turn the Lights Off
       »  مسئله
       »  ورودی برنامه
       »  خروجی برنامه
       »  حل مسئله

مسئله

  [بازگشت به فهرست]

صفحه‌ای مشبک با ابعاد 10 در 10 وجود دارد که هر خانه شامل یک لامپ و یک کلید برای روشن یا خاموش کردن لامپ است. اما این کلیدها رفتار عادی ندارند و فشار دادن هر کدام، نه تنها لامپ همان خانه که لامپ خانه‌های بالا، پایین، راست و چپ آن خانه را - در صورت وجود - تغییر وضعیت می‌دهد.

به عنوان نمونه به مثال‌های زیر توجه کنید که بخشی از شبکه است و کلید وسط فشار داده می‌شود. در این مثال‌ها منظور از O روشن بودن لامپ و #‌ خاموش بودن آن است و کلید وسط فشار داده می‌شود.

  

مسئله‌ی Turn the Lights Off

  

از آنجا که ما در زمین زندگی می‌کنیم و بقای آن برایمان مهم است، وظیفه داریم در حفظ آن بکوشیم. دوست شما که علاقه‌مند به کاهش مصرف انرژی است، در کار کردن با چنین صفحه‌ای مشکل دارد و از شما می‌خواهد برنامه‌ای بنویسید که با در اختیار داشتن وضعیت لامپ‌های شبکه مشخص کند آیا امکان خاموش کردن تمامی لامپ‌ها وجود دارد یا نه.

  

ورودی برنامه

  [بازگشت به فهرست]

ورودی برنامه شامل چندین دسته ورودی مسئله است. هر دسته با یک کلمه به عنوان نام مسئله شروع شده و در ادامه 10‌ سطر شامل 10 کاراکتر 'O' یا '#' می‌آید که وضعیت روشن یا خاموش بودن لامپ‌های شبکه را مشخص می‌کنند. انتهای ورودی با کلمه‌ی end به عنوان نام مسئله مشخص می‌شود.

  

all_off

##########

##########

##########

##########

##########

##########

##########

##########

##########

##########

all_on

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

OOOOOOOOOO

simple

#O########

OOO#######

#O########

####OO####

###O##O###

####OO####

##########

########O#

#######OOO

########O#

end

   

خروجی برنامه

  [بازگشت به فهرست]

به ازای هر ورودی یک خط در خروجی چاپ می‌شود که شامل نام مسئله‌ی ورودی، یک کاراکتر فاصله و در ادامه تعداد دفعات فشار دادن کلیدها برای خاموش کردن لامپ‌های کل صفحه است. اگر خاموش کردن کل لامپ‌ها ممکن نیست یا نیاز به بیش از 100 بار فشار دادن کلید‌ها است، عدد 1- به جای تعداد چاپ شود.

  

all_off 0

all_on 44

simple 4

 

Link: UVa Online Judge, 10309 - Turn the Lights Off

  

حل مسئله

  [بازگشت به فهرست]

بازی Lights Out یک بازی مشابه متن سوال است که در ابعاد 5 در 5 انجام می‌شود و از روش حل آن برای حل این مسئله نیز می‌توان استفاده کرد. توضیح فارسی روش حل این بازی را در این پیوند بخوانید.

به اشتراک‌گذاری نوشته
اشتراک‌گذاری در LinkedIn     Cloob     اشتراک‌گذاری در Twitter     اشتراک‌گذاری در Facebook     ارسال با Telegram     Google Plus
امتیاز نوشته
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نام: *  

پست الکترونیک:

وبگاه:

متن پیام: *

01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14

 


الگوریتمستان در تلگرام

   

   

پیوند کوتاه: عمر نوشته:  ۴۲۵ روز
تعداد بازدید:  ۲۶۴۸ بازدید
تعداد امتیاز:  ۰ امتیاز
میانگین امتیاز:  ۰.۰۰  از  ۵.۰۰
»  سوالات تمرینی مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2018 (سری دوم)
        سری دوم سوالات تمرینی برای شرکت کنندگان مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2018
»  سوالات تمرینی مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2018 (سری اول)
        سری اول سوالات تمرینی برای شرکت کنندگان مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2018
»  مسئله‌ی Column Addition
        بررسی مسئله‌ی Column Addition، از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2017 سایت تهران
»  مسئله‌ی آتش‌سوزی در برره
        بررسی مسئله‌ی آتش در برره، از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2017 سایت تهران
»  مسئله‌ی حداکثر مجموع
        بررسی مسئله‌ی حداکثر مجموع، از سوالات آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی
»  کتاب راهنمای برنامه‌نویسان رقابتی
        معرفی کتاب Competitive Programmer's Handbook (راهنمای برنامه‌نویسان رقابتی) برای علاقه‌مندان به مباحث الگوریتم‌ها و شرکت‌کنندگان در مسابقات برنامه‌نویسی با امکان دانلود
»  مسئله‌ی Jolly Jumpers
        متن فارسی مسئله‌ی Jolly Jumpers از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
»  مستندات دوره‌ی آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی دانشگاه استنفورد
        مستندات دوره‌ی Introduction to Programming Contests دانشگاه استنفورد با موضوع ریاضیات، ساختمان داده‌ها و الگوریتم‌های مورد نیاز برای شرکت در مسابقات برنامه‌نویسی
»  مسئله‌ی The Trip
        متن فارسی مسئله‌ی The Trip از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
»  مسئله‌ی 3n+1 Problem
        متن فارسی مسئله‌ی 3n+1 Problem (حدس کولاتز یا حدس 3n+1) از سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی و وبسایت UVa Online Judge
»  مسئله‌ی Encrypted SMS
        متن فارسی مسئله‌ی Encrypted SMS از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2007 منطقه‌ای سایت تهران
»  مسئله‌ی Gholam's Simple Game
        متن فارسی مسئله‌ی Gholam's Simple Game از سوالات مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ACM-ICPC 2010‌ منطقه‌ای سایت تهران
»  راه حل سوالات مسابقه‌ی جهانی ACM-ICPC 2016
        راه حل سوالات مسابقه‌ی جهانی ACM-ICPC 2016
»  مسئله‌ی What Base Is This
        متن فارسی مسئله‌ی شماره‌ی 343 از UVa Online Judge، ار سوالات تمرینی کتاب‌های آمادگی مسابقات برنامه‌نویسی