الگوریتمستان

برنامه‌نویسی، طراحی الگوریتم و حل مسئله‌های الگوریتمی

 
در صورت ناخوانا بودن نوشته‌ها، از مرورگر دیگری استفاده کنید.
نوشته‌ها با برچسب جستجوی اول سطح نوشته‌ها با برچسب جستجوی اول سطح - الگوریتمستان الگوریتمستان الگوریتمستان
نوشته‌ها با برچسب «

جستجوی اول سطح

»

مسئله

پل اردوش (اردیش - Paul Erdős) ریاضیدان مشهور و برجسته‌ی قرن بیستم است که تا پایان عمر خود تلاش گسترده‌ای برای انتشار مقالات علمی داشت و همکاری با وی در انتشار مقاله یک افتخار بزرگ برای هر ریاضیدان محسوب می‌گردد.

با توجه به آنکه همکاری با ایشان برای هر کس ممکن نبود، تلاش می‌کردند با نفراتی در انتشار مقاله‌ی علمی همکاری کنند که با این دانشمند بزرگ مقاله داشتند. این رویکرد باعث پدید آمدن عدد اردوش (Erdős number) یا فاصله‌ی همکاری اردوش شد؛ یعنی برای نویسندگانی که به صورت مستقیم با ایشان همکاری داشتند عدد 1 و برای کسانی که با این نفرات مقاله داشتند عدد 2 نسبت داده شد و ارتباطات دورتر نیز به همین ترتیب با اعداد طبیعی بعدی مشخص شدند.

ادامه ...

مسئله

جدولی با n سطر و m ستون در نظر بگیرید. در تمام خانه‌های این جدول عدد 0‌ نوشته شده است. در ابتدای کار حامد در خانه‌ای از جدول ایستاده است. او عدد این خانه را پاک می‌کند و عدد 1 را به جای آن می‌نویسد. حامد شروع به حرکت می‌کند و در هر ثانیه یک خانه به بالا، راست، پایین یا چپ می‌رود. او با وارد شدن به هر خانه، عدد نوشته شده در خانه را پاک می‌کند و عددی یک واحد بزرگتر از آخرین عددی که نوشته است را می‌نویسد و بعد از مدتی متوقف می‌شود. می‌دانیم حامد در انتهای حرکت خود تمام خانه‌های جدول را دیده است.

ادامه ...

الگوریتم پیمایش اول سطح یا جستجوی اول سطح (Breadth First Search - BFS) از جمله الگوریتم‌های مشهور پیمایش و جستجوی گراف است که در حل مسائل الگوریتمی و هوش مصنوعی کاربرد دارد. این الگوریتم برای پیمایش و جستجوی گراف از یک صف برای نگهداری ترتیب جستجو استفاده می‌کند.

الگوریتم BFS با وارد کردن گره مبدأ به صف پردازش شروع شده و تا خالی نشدن این صف مراحل زیر را تکرار می‌شود:

1- عنصر جلوی صف را به عنوان گره جاری انتخاب و از صف حذف کن.

2- گره جاری را پردازش کن.

ادامه ...

الگوریتم دایکسترا (دیکسترا، دایجسترا - Dijkstra) یک راهکار حریصانه برای یافتن کوتاهترین مسیر از مقصد ثابت (تک منبع) به سایر گره‌های گراف وزن‌دار است. این گراف می‌تواند معرف مسیرهای یک شهر و تقاطع‌های آن باشد که انبار شرکت در یک گره آن قرار داشته و هدف یافتن کوتاهترین مسیر به هر محل دیگر از این انبار است. طبیعتا این الگوریتم در یافتن کوتاهترین مسیر بین دو گره مشخص نیز کاربرد دارد. تنها شرط لازم برای استفاده از این الگوریتم نامنفی بودن وزن یال‌های گراف است.

ادامه ...

الگوریتمستان در تلگرام

   

 

پیوند کوتاه:
برچسب‌ها
#حل سوالات مسابقات برنامه‌نویسی #ترجمه‌ی فارسی سوالات UVa Online Judge #الگوریتم‌های گراف #مسأله‌های الگوریتمی #آموزش ساختمان داده‌ها #تکنیک‌های طراحی الگوریتم #دانلود کتاب #حل سوالات Timus Online Judge #کتابخانه قالب استاندارد ++C #تمرین طراحی الگوریتم #سوالات برنامه‌نویسی #کتاب الگوریتم #الگوریتم #جستجوی اول سطح #محاسبات ریاضی #الگوریتم‌های بازگشتی #کتاب الکترونیکی #آموزش طراحی الگوریتم #جستجوی اول عمق #آمادگی مسابقه برنامه‌نویسی #سوالات چالشی برنامه‌نویسی #ترجمه‌ی فارسی سوالات برنامه‌نویسی #مسابقه برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های حریصانه #الگوریتم فلوید-وارشال #نمونه سوالات مسابقه برنامه‌نویسی #برنامه‌نویسی #وبلاگ #الگوریتم دایکسترا #درخت‌ها #تمرین مسابقه برنامه‌نویسی #حل مسئله‌‌ی الگوریتمی #الگوریتم‌های کوتاهترین مسیر #الگوریتم‌های تقسیم و غلبه #منبع آموزشی #نمونه سوال مسابقه ACM #نکات برنامه‌نویسی #مسابقه برنامه نویسی #الگوریتم‌های مرتب‌سازی #نمونه سوال فارسی مسابقه‌ی ACM #سوالات مسابقات ACM-ICPC #حل سوالات UVa Online Judge #پیمایش گراف #ترجمه فارسی سوالات کتاب Programming Challenges #درخت پوشا #گراف #تمرین المپیاد کامپیوتر #کتاب مسابقات برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های مسیریابی #مسابقات برنامه‌نویسی ACM #تمرین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام #مسئله‌های برنامه‌نویسی #ترجمه‌ی فارسی سوالات ACM #نمونه سوال فارسی مسابقات برنامه‌نویسی #حل سوالات ACM-ICPC #برنامه‌نویسی ++C #مسئله‌ی کوله‌پشتی #آموزش الگوریتم #آمادگی المپیاد کامپیوتر #مسابقات برنامه‌نویسی #آموزش برنامه‌نویسی ++C #مسأله‌های برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های برنامه‌نویسی پویا #معرفی وب‌سایت #ویدئوی آموزشی #ماتریس #آمادگی مسابقه ACM #ساختمان داده #الگوریتم‌های عقبگرد #سوالات UVa Online Judge #صف #سوالات مسابقات برنامه‌نویسی بیان #نمونه سوال فارسی مسابقات ACM #مسئله‌های الگوریتمی