الگوریتمستان

برنامه‌نویسی، طراحی الگوریتم و حل مسئله‌های الگوریتمی

 
در صورت ناخوانا بودن نوشته‌ها، از مرورگر دیگری استفاده کنید.
نوشته‌ها با برچسب جستجوی اول سطح نوشته‌ها با برچسب جستجوی اول سطح - الگوریتمستان الگوریتمستان الگوریتمستان
نوشته‌ها با برچسب «

جستجوی اول سطح

»

مسئله

پل اردوش (اردیش - Paul Erdős) ریاضیدان مشهور و برجسته‌ی قرن بیستم است که تا پایان عمر خود تلاش گسترده‌ای برای انتشار مقالات علمی داشت و همکاری با وی در انتشار مقاله یک افتخار بزرگ برای هر ریاضیدان محسوب می‌گردد.

با توجه به آنکه همکاری با ایشان برای هر کس ممکن نبود، تلاش می‌کردند با نفراتی در انتشار مقاله‌ی علمی همکاری کنند که با این دانشمند بزرگ مقاله داشتند. این رویکرد باعث پدید آمدن عدد اردوش (Erdős number) یا فاصله‌ی همکاری اردوش شد؛ یعنی برای نویسندگانی که به صورت مستقیم با ایشان همکاری داشتند عدد 1 و برای کسانی که با این نفرات مقاله داشتند عدد 2 نسبت داده شد و ارتباطات دورتر نیز به همین ترتیب با اعداد طبیعی بعدی مشخص شدند.

ادامه ...

مسئله

جدولی با n سطر و m ستون در نظر بگیرید. در تمام خانه‌های این جدول عدد 0‌ نوشته شده است. در ابتدای کار حامد در خانه‌ای از جدول ایستاده است. او عدد این خانه را پاک می‌کند و عدد 1 را به جای آن می‌نویسد. حامد شروع به حرکت می‌کند و در هر ثانیه یک خانه به بالا، راست، پایین یا چپ می‌رود. او با وارد شدن به هر خانه، عدد نوشته شده در خانه را پاک می‌کند و عددی یک واحد بزرگتر از آخرین عددی که نوشته است را می‌نویسد و بعد از مدتی متوقف می‌شود. می‌دانیم حامد در انتهای حرکت خود تمام خانه‌های جدول را دیده است.

ادامه ...

الگوریتم پیمایش اول سطح یا جستجوی اول سطح (Breadth First Search - BFS) از جمله الگوریتم‌های مشهور پیمایش و جستجوی گراف است که در حل مسائل الگوریتمی و هوش مصنوعی کاربرد دارد. این الگوریتم برای پیمایش و جستجوی گراف از یک صف برای نگهداری ترتیب جستجو استفاده می‌کند.

الگوریتم BFS با وارد کردن گره مبدأ به صف پردازش شروع شده و تا خالی نشدن این صف مراحل زیر را تکرار می‌شود:

1- عنصر جلوی صف را به عنوان گره جاری انتخاب و از صف حذف کن.

2- گره جاری را پردازش کن.

ادامه ...

الگوریتم دایکسترا (دیکسترا، دایجسترا - Dijkstra) یک راهکار حریصانه برای یافتن کوتاهترین مسیر از مقصد ثابت (تک منبع) به سایر گره‌های گراف وزن‌دار است. این گراف می‌تواند معرف مسیرهای یک شهر و تقاطع‌های آن باشد که انبار شرکت در یک گره آن قرار داشته و هدف یافتن کوتاهترین مسیر به هر محل دیگر از این انبار است. طبیعتا این الگوریتم در یافتن کوتاهترین مسیر بین دو گره مشخص نیز کاربرد دارد. تنها شرط لازم برای استفاده از این الگوریتم نامنفی بودن وزن یال‌های گراف است.

ادامه ...

الگوریتمستان در تلگرام

   

 

پیوند کوتاه:
برچسب‌ها
#مسابقه برنامه‌نویسی #مسابقه برنامه نویسی #منبع آموزشی #معرفی وب‌سایت #مسئله‌های برنامه‌نویسی #درخت پوشا #سوالات UVa Online Judge #آمادگی مسابقه برنامه‌نویسی #حل سوالات مسابقات برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های مرتب‌سازی #صف #الگوریتم فلوید-وارشال #وبلاگ #درخت‌ها #حل سوالات Timus Online Judge #آموزش ساختمان داده‌ها #مسابقات برنامه‌نویسی #ماتریس #الگوریتم‌های مسیریابی #آموزش طراحی الگوریتم #گراف #ویدئوی آموزشی #آمادگی مسابقه ACM #مسئله‌ی کوله‌پشتی #کتاب الکترونیکی #کتاب الگوریتم #محاسبات ریاضی #الگوریتم‌های کوتاهترین مسیر #جستجوی اول عمق #کتاب مسابقات برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های عقبگرد #سوالات مسابقات ACM-ICPC #مسابقات برنامه‌نویسی ACM #تکنیک‌های طراحی الگوریتم #تمرین المپیاد کامپیوتر #ترجمه فارسی سوالات کتاب Programming Challenges #حل سوالات UVa Online Judge #آمادگی المپیاد کامپیوتر #تمرین مسابقه برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های برنامه‌نویسی پویا #الگوریتم‌های تقسیم و غلبه #نمونه سوالات مسابقه برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های بازگشتی #نکات برنامه‌نویسی #ترجمه‌ی فارسی سوالات برنامه‌نویسی #نمونه سوال فارسی مسابقات ACM #ترجمه‌ی فارسی سوالات ACM #الگوریتم‌های حریصانه #آموزش برنامه‌نویسی ++C #نمونه سوال فارسی مسابقات برنامه‌نویسی #برنامه‌نویسی #مسئله‌های الگوریتمی #سوالات چالشی برنامه‌نویسی #الگوریتم‌های گراف #الگوریتم #سوالات مسابقات برنامه‌نویسی بیان #مسأله‌های الگوریتمی #دانلود کتاب #مسأله‌های برنامه‌نویسی #سوالات برنامه‌نویسی #نمونه سوال فارسی مسابقه‌ی ACM #پیمایش گراف #کتابخانه قالب استاندارد ++C #ترجمه‌ی فارسی سوالات UVa Online Judge #تمرین طراحی الگوریتم #الگوریتم دایکسترا #تمرین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام #آموزش الگوریتم #برنامه‌نویسی ++C #جستجوی اول سطح #نمونه سوال مسابقه ACM #حل سوالات ACM-ICPC #حل مسئله‌‌ی الگوریتمی #ساختمان داده