الگوریتمستان

برنامه‌نویسی، طراحی الگوریتم و حل مسئله‌های الگوریتمی

 
در صورت ناخوانا بودن نوشته‌ها، از مرورگر دیگری استفاده کنید.
نوشته‌ها با برچسب برنامه‌نویسی ++C نوشته‌ها با برچسب برنامه‌نویسی ++C - الگوریتمستان الگوریتمستان الگوریتمستان
نوشته‌ها با برچسب «

برنامه‌نویسی ++C

»

یکی از امکانات جالب و مفید زبان ++C قالب‌ها (Templates) هستند که انعطاف زیادی به کدنویسی می‌دهند.

فرض کنید در یک برنامه نیاز به تعویض مقادیر دو متغیر هست. یعنی مثلا می‌خواهیم مقادیر a و b را با هم عوض کنیم. اگر a و b از نوع صحیح باشند، تابع جابجایی می‌تواند به این صورت باشد:

  

void swap(int &a, int &b){
  int temp;
  temp = a;
  a = b;
  b = temp;
}

  

ادامه ...

زبان ++C همانند اکثر زبان‌های برنامه‌نویسی دیگر، ساختاری به نام آرایه دارد که امکان تعریف مجموعه‌ای از متغیرهای هم‌نوع (اصطلاحا مجموعه عناصر همگن) را فراهم می‌کند. چنین ساختاری به صورت زیر تعریف می‌شود:

  

type name[number of elements];

  

که در آن type یکی از انواع داده‌های استاندارد ++C، ساختمان و یا کلاس است. number of elements هم تعداد اعضا یا عناصر آرایه را مشخص می‌کند که باید عدد ثابتی باشد. مثلا عبارت زیر یک آرایه‌ی 10 عضوی از اعداد اعشاری به نام arr تعریف می‌کند:

ادامه ...

یکی از ابزارهای پر استفاده و مهم هر زبان برنامه‌نویسی حلقه‌های تکرار هستند. وجود چنین ابزاری به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که ساختارهای نیازمند به تکرار مجموعه دستورات (مانند جستجو، گزارش‌گیری، محاسبات، دریافت اطلاعات از کاربر یا فایل) را پیاده‌سازی کند.

هر زبانی عموما شامل چندین نوع حلقه‌ی تکرار است که هر کدام به نحوی به برنامه‌نویس در نوشتن کدهای مختصر و با مفهوم کمک می‌کنند. در این فرصت با انواع حلقه‌های تکرار در زبان برنامه‌نویسی ++C آشنا می‌شویم.

  

حلقه‌ی تکرار while

این نوع حلقه ساده‌ترین نوع حلقه‌ی تکرار در این زبان برنامه‌نویسی است. فرم کلی حلقه‌ی while به این صورت است:

ادامه ...

الگوریتمستان در تلگرام

   

 

پیوند کوتاه:
برچسب‌ها
#الگوریتم #کتاب مسابقات برنامه‌نویسی #تمرین المپیاد کامپیوتر #سوالات مسابقات برنامه‌نویسی بیان #آموزش ساختمان داده‌ها #تمرین طراحی الگوریتم #الگوریتم‌های برنامه‌نویسی پویا #ساختمان داده #ویدئوی آموزشی #الگوریتم دایکسترا #ترجمه‌ی فارسی سوالات UVa Online Judge #مسئله‌های برنامه‌نویسی #کتاب الگوریتم #سوالات UVa Online Judge #حل سوالات مسابقات برنامه‌نویسی #سوالات چالشی برنامه‌نویسی #تمرین مسابقه برنامه‌نویسی #کتاب الکترونیکی #صف #سوالات برنامه‌نویسی #آموزش الگوریتم #الگوریتم‌های کوتاهترین مسیر #حل سوالات UVa Online Judge #کتابخانه قالب استاندارد ++C #ترجمه‌ی فارسی سوالات برنامه‌نویسی #نکات برنامه‌نویسی #آمادگی المپیاد کامپیوتر #دانلود کتاب #الگوریتم‌های مرتب‌سازی #نمونه سوالات مسابقه برنامه‌نویسی #ماتریس #محاسبات ریاضی #نمونه سوال مسابقه ACM #آمادگی مسابقه ACM #درخت پوشا #معرفی وب‌سایت #گراف #تکنیک‌های طراحی الگوریتم #مسئله‌های الگوریتمی #الگوریتم‌های عقبگرد #آموزش طراحی الگوریتم #حل سوالات Timus Online Judge #برنامه‌نویسی ++C #مسابقات برنامه‌نویسی ACM #جستجوی اول سطح #الگوریتم‌های مسیریابی #الگوریتم‌های بازگشتی #الگوریتم‌های گراف #تمرین مسابقه‌ی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام #نمونه سوال فارسی مسابقات ACM #الگوریتم‌های حریصانه #نمونه سوال فارسی مسابقه‌ی ACM #ترجمه فارسی سوالات کتاب Programming Challenges #مسأله‌های الگوریتمی #پیمایش گراف #الگوریتم‌های تقسیم و غلبه #وبلاگ #نمونه سوال فارسی مسابقات برنامه‌نویسی #آمادگی مسابقه برنامه‌نویسی #مسئله‌ی کوله‌پشتی #مسابقه برنامه‌نویسی #آموزش برنامه‌نویسی ++C #برنامه‌نویسی #حل مسئله‌‌ی الگوریتمی #مسأله‌های برنامه‌نویسی #سوالات مسابقات ACM-ICPC #مسابقه برنامه نویسی #حل سوالات ACM-ICPC #مسابقات برنامه‌نویسی #جستجوی اول عمق #درخت‌ها #ترجمه‌ی فارسی سوالات ACM #الگوریتم فلوید-وارشال #منبع آموزشی